8e dag Eigen route naar Ceprano

22 maart 2019 - Ceprano, Italië

De wekker ging om 6:15, maar we vertrokken na een uitgebreid ontbijt pas tegen 8 uur. Het was meteen al weer flink heet, maar gelukkig daalden we vandaag van bijna 500 tot onder de 100 meter.

IMG_20190322_083146terugblik

We liepen hoofdzakelijk rustige asfaltwegen, die ook nog eens redelijk beschaduwd waren. Halverwege raakten we verward tussen de officiële, bewegwijzerde route en de variant van Ben Teunissen, met wiens gids en tracks we lopen.

Het werd uiteindelijk een eigen route, die wel iets meer klimmen, maar ook iets minder dan de 31km uit de reisgids was. Dankzij het onvolprezen Booking had ik voor een zacht prijsje een luxe hotelkamer op de kop getikt.

DSC02684

Het hotel is kitsch (Google maar eens op Ceprano Antico Borgo), maar we hebben een prima kamer (met discolampen in de douche) en een uitstekend niet duur restaurant. 3 Gangen met wijn en een biertje vooraf voor €44 inclusief fooi! Op die basis kunnen we morgen wel naar het beroemde WO II-slagveld van Monte Cassino marcheren!

DSC02683

1. Dico:
    23 maart 2019
    Prachtige verhalen weer, Gerard. Gisteren bij het verjaardagsfeest van mijn moeder nog over jou gesproken met Mirjam en Fred. Hoe geweldig - en hoe wonderlijk - het is dat je dit kunt doen.
    Geniet!

Dico
  2. Gerard:
    24 maart 2019
    Alsnog gefeliciteerd, Dico. Ik vond het jammer dat ik er niet.bij kon zijn.
  3. Ria W.:
    24 maart 2019
    Voor mijn vertrek naar de Via de la Plata (samen met een kleinzoon) een hartelijke groet. Ik heb tot nu toe met plezier je blog gelezen. Mooie verhalen. Als ik terug ben, ga ik weer met belangstelling je tocht volgen. Ben heel benieuwd. Een mooie voortzetting. Ria
  4. Astrid en Pieter:
    25 maart 2019
    De hele Goudse huiskamer weet sinds gister dat je inmiddels alweer een ruime week op pad bent. Zo te lezen heb je al weer heel wat overgangen gezien. Er zullen vast nog vele andere komen. En wij blijven je zeker volgen.
    Veel plezier, Pieter en Astrid
  5. Gerard:
    25 maart 2019
    Ria W., ik wens je een voorspoedige Camino, moet heel bijzonder zijn om dat met een kleinzoon te doen. Hopelijk tref je in Zuid-Spanje niet al te warm weer. Buon Camino!
  6. Gerard:
  7. Gerard:
    25 maart 2019
    Beste Astrid & Pieter, ik was graag bij de laatste bijeenkomst geweest, maar ja... Overigens kwam ik kort voor vertrek het andere Schoonhoven lid tegen: hij en zijn vrouw zijn vanwege de leeftijd en blessures gestopt met lopen en fietsen nu. Dat zou de absentie kunnen verklaren. Groet uit warm Italië!
  8. Ria Hurkxkens:
    25 maart 2019
    Beste Gerard: ik reis morgen naar Bilbao; blijf daar 2 nachten om Guggenheim e.d. te bezichtigen en reis dan door naar de plaats waar ik 1,5 jaar geleden ben gestopt. Vandaar start ik deel 6 van mijn Camino. Dit keer hoop ik Santiago te bereiken. Ik probeer je als het even kan toch te volgen. Maar het zal wat moeizamer worden. Nogmaals een goede voortzetting van je tocht.
  9. Gerard:
    26 maart 2019
    Beste Ria, nogmaals veel succes. Ik zie nu pas dat je de Norte loopt. Ik ken het gebied vrij goed, maar pas vanaf Oviedo (de Primitivo) als wandelaar. Dat is wel een aanrader! Buon Camino!!
  10. Ria Hurkxkens:
    29 maart 2019
    Hallo Gerard,
    Nee, ik loop niet de del Norte. Vanaf Bilbao nam ik de bus via Pamplona naar Monreal: de op één na laatste etappe van de Camino Aragones. Morgen zou ik dan op de Camino Frances uitkomen. Maar het liep anders. Door omstandigheden was er in de laatste etappeplaats even geen herberg. Heb een taxi genomen en ben nu in Uterga: op de Frances
    Hoop dat je een mooie rustdag had. En Bon Camino verder.
    Hartelijke groet, Ria H