78e dag: O Cadavo - Lugo

17 juni 2016 - Lugo, Spanje

IMG_20160617_115132

Het ontbijt was beter dan het avondeten. Dat kon ook bijna niet anders; aan de soep zat geen enkele smaak en de onvermijdelijke frites waren hooguit ontdooid.

Het was een lachertje, zo slecht heb ik zelden gegeten.

IMG_20160617_195953

Buiten het stadje werden we getrakteerd op de laatste echte grote klim, daarna was het Spaans vlak.

Tot vlak voor Lugo liepen we asfalt, daarna kwamen we via boerenpaadjes de stad binnen.

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Lugo gehoord, maar het is een stad van 100.000 inwoners en gezegend met een gave Romeinse ommuring uit de 3e eeuw!

Uitgerekend dit weekend is er een jaarlijks festival gaande en alle hotels zijn volgeboekt.

We vinden een herberg bij de universiteit, waar ze ons meewarig aankijken als we zeggen dat we niet gereserveerd hebben. Als we melden dat we helemaal uit Ollanda komen, is er ineens een drie persoon kamer beschikbaar.

Rare jongens, die Spanjaarden!

IMG_20160617_213217

Er is zang, dans, muziek, eten, kraampjes, toneel en bovenal ontzettend veel volk op de been. Het leukste is nog dat veel inwoners zich ook als Romein verkleed hebben.

We genieten met volle teugen mee, tenslotte zijn we hier nu op 100 kilometer van Santiago. Het wordt half twee, ongehoord laat voor pelgrims!