63e dag: El Burgo Ranero - Puente Villarente

2 juni 2016 - Puente Villarente, Spanje

Schoentjes zettenOndanks vroeg geritsel met plastic zakjes en irritant gefluister, blijf ik nog een uurtje in mijn bed liggen. Martin en ik verlaten de herberg als laatsten, om half acht. In het café-restaurant naast de herberg verkopen ze stokbroodjes met spiegelei en jamon, heerlijk!Ijskoud biertje bij de lunch

Het is, samen met 2 koppen koffie ook precies wat we nodig hebben, want volgens het gidsje is er de komende 3 1/2 uur niets dan eindeloze hoogvlakte. We lopen al dagen op een hoogte tussen de 800 en 900 meter. De info uit het gidsje klopt op zich wel, alleen raffelen wij de afstand naar het volgende dorp een uurtje sneller af.

In dat dorp, Reliejos, drinken we koffie. Als ik na een kwartiertje aanstalten maak om te vertrekken, zegt Martin dat hij blijft. Hij wil wachten op een Slowaakse meisje, waar-ie gisteren ook al mee flirtte. Hij is 41, zij midden 20. En hij is getrouwd. Hij belt vaak naar huis, maar het eerste wat hij dan vraagt, is hoe het met de hond gaat. Tja. Volgens mij heeft hij zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje, maar ieder zijn Camino.

Ik loop in een wat rustiger tempo door naar het volgende dorp, waar ik mezelf trakteer op een ijskoud biertje en een maaltijdsla. Als er iets op de Spaanse keuken is aan te merken, is het het gebrek aan groenten.

De Puente van VillarenteDaarna wandel ik op mijn gemak de laatste 6 km naar Puente Villarente, waar we hadden afgesproken in de herberg El Palayo. Marcel & Elisa duiken later die middag wel op, Martin meldt hun later telefonisch dat hij zich één dorp terug, maar in goed gezelschap bevindt.

We moeten er met zijn drieën een beetje om lachen, dit verhaal krijgt ongetwijfeld een vervolg. Wij zitten lekker in de zon in de tuin van de herberg. 's Avonds wordt er nog een pelgrimsmenu geserveerd: als eerste gang een flink bord spaghetti, als 2e gang bakkelau met frites. In het sausje op de vis zitten, jawel, 12 doperwtjes verstopt :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    3 juni 2016
    Ja ,al de spaanse groente en fruit ligt bij AH inde winkel!
    Lukt dat lopen op grote hoogte wel?
    wij zijn benieuwd naar de verdere verhalen over Martin.Als jij naar huis belt vraag je toch ook wel hoe het met Toby gaat?Geintje!
  2. Ria Hurkxkens:
    3 juni 2016
    Hoi Gerard: het blijft leuk om je te volgen. Krijg heimwee naar de Camino. Ook leuk dat je Marcel en Elise steeds tegen komt. Doe ze de groeten van mij.
    Groetjes uit Roermond
  3. Gerard:
    3 juni 2016
    Ja mam, dat doe ik zeker, want helaas lijkt het met Tobi gedaan; we denken dat ze 'op' is, pijn heeft en weinig plezier meer in het leven :(. Ik vind het moeilijk om er op zo'n afstand over te oordelen, maar vind het ook tot om Henriëtte alleen met de beslissing te belasten. En ik zou graag nog afscheid willen nemen... muy complicado!
  4. Mattie Waardenburg Amerongen:
    3 juni 2016
    Ja, zo is dat z.g. grapje over Martin een beetje wrang.We hopen voor jou dan ook dat Tobi het toch nog een tijdje vol houdt.