29e dag : Périgueux - Château Puyferrat

29 april 2016 - Saint-Astier, Frankrijk

Nadat ik gister mijn blog af had, werd het nog druk in de gîte.

Achtereenvolgens kwam er een stel uit Zwolle aan, vervolgens 2 vriendinnen die een weekje wandelden en tot slot Ria uit Roermond, die hier haar eindbestemming van dit jaar haalt.

Velo-route, aangelegd met Europees geld

Door de samenstelling, een stel en 3 vrouwen, behoud ik mijn eigen slaapkamer (en nachtrust).

Ik ben die ochtend weer als eerste weg (ben ik nou zo snel, of..). Het eerste stuk is weinig aan, veel verkeer en industrie, maar het weer is fantastisch.

Ik denk dat we vandaag de 22* hebben gehaald.

Aan de lage kant voor Z-Frankrijk, maar ik heb het nog niet beter gehad en loop 's middags in T-shirt en korte broek.

In Saint-Astier doe ik boodschappen en drink een biertje op een terras.

Dat laatste had ik beter niet kunnen doen, want de laatste 2 km. naar het Château Puyferrat gaan over een geitenpad waar zelfs Van Impe zou afstappen.

Eindelijk, het kasteel!

Het kasteel is super, de ontvangst niet; er is niemand en dus installeer ik me zelf maar. Later komt het stel uit Zwolle, Henk en Elly aanlopen. Ze zijn de laatste kilometers door een auto gebracht, want Elly heeft last van haar voet.

Koken doen ze ook nauwelijks: Cup a soup, good noodles en stokbrood. Volgens mij verdien ik dit jaar de medaille voor best kokende pelgrim.

In deze toren slaap ikNa het eten maak ik nog een rondje over de kasteelmuren op de 2e etage (bedankt voor de gouden tip, Harry!) en daarna trek ik me terug in mijn toren. Ik wil nog wat schrijven, maar val na de eerste paar zinnen al in slaap...