20e dag: Marsac - Les Billanges

20 april 2016 - Les Billanges, Frankrijk

Picknick in de tuin van de kerk op 700m hoogteVandaag heb ik het dak van de Camino tot nu toe bereikt: Le Mont Jouer, bij Saint-Goussaud, bijna 700 m hoog. Officieel is dat nog een heuvel, maar wel 2x het hoogste punt van Nederland. En dat over voornamelijk GR-paden, geen asfalt! En het was warm en zonnig vandaag, zo'n 22'!

Daarna was het voornamelijk afdalen over asfalt, met prachtige panorama's! Helaas stuurde een Duitser me op het eind de verkeerde kant op, waardoor de 25 zware kilometers van vandaag er 30 werden. Gelukkig overnacht ik in een ferme auberge en hoef ik niet zelf te koken.

Stimulerend huis onderwegBij aankomst waren de Zwitsers er al, waarmee bewezen is dat de GR zwaarder is dan de officiële route. Er volgde nog een genant moment toen ik de gemeenschappelijke slaapkamer binnenkwam: de vrouw lag op bed met haar rug naar mij toe. Ik dacht dat zij sliep en zij dacht dat ik haar ega was. "Ich willl nach Hause", mompelde ze klagend. Ik ben benieuwd hoe ver die nog gaan komen, Perigueux was de bedoeling. Ik zie het wel, voorlopig geven ze voor deze regio veel regen op. Maar snel naar het zuiden dan!