20e dag Canosa di Puglia

3 april 2019 - Canosa di Puglia, Italië

Ik was net voor de wekker van 7 uur wakker. Alles ging piano piano en zo vertrokken we pas om 9h. Ongehoord voor pelgrims, maar ja, de afstand bedroeg vandaag slechts 15km.

DSC02927

DSC02932

We lunchen in het landschap van de laatste paar dagen: akkers met gras en met olijven en druiven. Af en toe een verdwaalde artisjok. Her was drukkend weer, eigenlijk net niet lekker voor wandelaars.

DSC02913

DSC02924

Vlak voor Canosa veranderde de etappe. We hadden ruzie met een snelweg (waarop ineens een aantal hoeren actief waren), maar daarna kwamen, na dagen platteland net zo onverwacht de Ponte dell'Ofanto (2e eeuw voor AD en met Europees geld gerestaureerd), een mausoleum, een goed bewaarde triomfboog van Traianus en ook nog een stuk gerestaureerde weg van deze keizer.

DSC02938IMG_20190403_132546

DSC02934

We vinden het appartement gemakkelijk en het is wederom prima: groot en voorzien van keuken en wasmachine. Michele is jong en Lau & ik krijgen het idee dat hij de flat van zijn oma zaliger verhuurt. We doen boodschappen bij een Conad om de hoek en gaan vanavond voor Hollands: erpels, bloemkool en worstjes. Mjum!!

DSC02942

DSC02945

Morgen moeten we weer'ns 30+, dus we duiken vroeg onder de wol. Eerst slaap, de vaat komt later!!?