1e dag Rome Revisited

15 maart 2019 - Rome, Italië

De wekker stond vroeg, 6 uur. Henriette en Lukas., die speciaal om ons uit te zwaaien uit Utrecht was overgekomen, brachten ons in de stromende regen naar Rotterdam CS.

20190315_080120

In een dik uur waren we in Brussel, toen de boemel naar Zaventem, waarna we een uurtje moesten wachten voor we konden inchecken. Ik kwam ongehinderd door de detectiepoortjes, Laurens moest de schoenen uit en werd zelf ook uitvoerig gecontroleerd. De wegen van de douanier zijn soms ondoorgrondelijk.

Het vliegtuig vertrok een half uur te laat, maar de piloot maakte dat verschil in de lucht meer dan goed. Het luchtdek bleef tot aan de Alpen gesloten, daarna was als bij toverslag alle bewolking verdwenen.

DSC_0049-1

In de aankomsthal vielen direct voor onze neus de rugzakken op de band. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, meestal moet je toch wel een kwartiertje wachten. Helaas liet de shuttlebus naar Rome wat langer op zich wachten, maar om 5 uur liepen we dan toch bij het Vaticaan langs de Tiber, op weg naar de wijk Trastevere. Om klokke 6 meldden we ons bij de pelgrimsherberg, waar we de enige gasten waren.

JPEG_20190315_182247

Vóór het eten dronken we nog snel een welverdiend biertje op het terras van een bar die ik nog van 2 jaar geleden kende. Eenmaal terug kregen we een voetwassing, de pelgrimszegen én een lekkere pastamaaltijd met sla en kaas voorgezet. Het communiceren met de gastheer ging moeizaam, zijn Frans was nog het best.

JPEG_20190315_183312-1

Al deze goede zorgen, inclusief het ontbijt morgen zijn donativo, wat je er voor overhebt. Helaas mogen we hier maar één nachtje blijven, zodat we morgen als eerste op zoek moeten naar een goedkoop adres voor de overige twee dagen in Rome. Maar dat zien we morgen wel, nu eerst lekker vroeg slapen, want we zijn allebei behoorlijk moe, na zo'n lange reisdag. A domani!

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    16 maart 2019
    Leuke foto van jullie twee
    Fijne dagen in Rome
    Trouwens Aad is weer thuis en het gaat wel weer goed
    XXX
  2. Ria W.:
    16 maart 2019
    De kop is eraf, mooi begin van een zeer uitdagende tocht. Fijne dagen in Rome. Groet, Ria W.
  3. Hettie:
    17 maart 2019
    Wat een superbegin zo samen met je zoon, bijzonder. Alle goeds!
  4. Friede Groenendijk:
    17 maart 2019
    Wat een avontuur voor vader en zoon! Ontzettend veel geluk en plezier in de tocht!! Ik blijf jullie/je volgen!