13e dag Bibberend naar Benevento

28 maart 2019 - Benevento, Italië

Zonder echt ontbijt waren we al om 7:15 onderweg. Via een kortere weg sloegen we Solopaca over op de route. Het weer was nog steeds slecht: donkere luchten en een snijdende wind. Wel schoten we, min of meer parallel lopend aan de snelweg goed op.

DSC02752

Dit weer nodigde ook niet uit tot het nemen van pauzes: doorstoempen! Toen we om 11 uur bij een was bekken dan toch een korte pauze namen, bleken de adressen van Ben Teunissen weer eens niet te kloppen. Ik maak er verder geen woorden meer aan vuil en gelukkig konden we via Airbnb een fantastisch en goedkoop onderdak regelen. Het werd per ommegaande bevestigd.

DSC02750hangplek

Precies om half 5 kwamen we in Benevento bij het appartement in het centrum aan, waar Tina al op ons zat te wachten. Het pandje is waarschijnlijk opslagplaats geweest en zo ziet het er met een ijzeren deur en een bovenraam nog uit. Maar van binnen is het slim, fris en compleet ingericht, ook met keuken en wasmachine annex droger.

DSC02753

Na even van de voeten te zijn afgeweest, deden we inkopen in een Deco. Vanavond wordt het rijst met bonen en gehaktballetjes. Mjum! Morgen gaan we eerst uitslapen en daarna het stadje verkennen. We zijn qua kilometers over en qua etappes precies op de helft. Kortom een perfecte plek voor een rustdag.

IMG_20190327_195828

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    28 maart 2019
    Vandaag dus echt tegenwind
    De rijst met gehaktballetjes ziet er prima uit.dat het moge smaken want dat is wel verdiend
    Jullie hebben gelijk om een dagje rust te nemen
    Veel plezier