R O M A !

22 juli 2017 - Rome, Italië

Zo. Ik ben d'r :-).
Ik was er natuurlijk al even, maar nu ben ik ook in de gelegenheid dat heugelijke feit met jullie te delen. Ik heb het vorig jaar na het bereiken van Santiago gezegd en ik herhaal het nu, omdat ik het echt meen: zonder jullie steun en meeleven was het een heel andere reis geworden en misschien zelfs wel een veel kortere.

Vandaag ging alles van een leien dakje; ik heb een prima herberg in de volkswijk Trastevere en heb zelfs mijn "testimonium" al op zak. Ik ga nu een uurtje een rondje door de wijk maken, daarna volgt een welkom door de parochie waar ik slaap, met aansluitend de avonddis. Het zal wel weer pasta worden :-).

Later volgt een uitgebreider verslag, tot dan, ciao!

1. Fred:
    22 juli 2017
    Wow!!! "Zo, ik ben er" klinkt alsof je net geland bent op Fiumicino. We weten wel beter... Gefeliciteerd!!
    Het zal nog een heel afkickproces worden. Ook voor mij, moet ik bekennen. Ik ben aardig gewend geraakt aan dit feuilleton. Ik hoop dan ook stiekem dat er "wordt vervolgd" onder de laatste aflevering komt te staan :-)
  2. Friede Groenendijk:
    22 juli 2017
    Gefeliciteerd!! Weinigen zullen je dit nadoen: Schoonhoven - Rome in pakweg 88 dagen en dat allemaal te voet, met een aardige ballast aan noodzakelijke spullen!
    Geniet maar even van wat Rome te bieden heeft. En wat geweldig dat je daar een getuigschrift voor hebt gekregen. Heel bijzonder!
    En tja, je volgers zullen moeten afkicken.
    En straks nog lekker op vakantie. Je hebt het dik verdiend!
  3. Laurens:
    22 juli 2017
    Hoera! Ik zou zeggen, geniet van de stad :-) Er is in Rome bijna té veel te zien, laat staan in een paar dagen. Mijn advies is dus om de hele bekende bezienswaardigheden en vooral de bijbehorende lange rijen links te laten liggen. Het enige wat ik destijds (10 jaar geleden alweer) het lange wachten waard vond was de sixtijnse kapel.
  4. Nineke:
    22 juli 2017
    Super Gerard, wat een prestatie! Het was was weer een feestje om je door de verhalen en foto's tevolgen. Voor straks eet smakelijk en goede reis naar Schoonhoven.
  5. Nicolette:
    22 juli 2017
    Gerard, wat een prestatie! Het was een plezier om je relaas te volgen. Je bent een BINK! Gefeliciteerd van Simon & Nicolette
  6. Mattie Waardenburg Amerongen:
    22 juli 2017
    Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.Geniet maar van ROMA en gooi ook voor ons een muntje in de Trevifontijn! Tot spoedig ziens
  7. Tjeerd Meij:
    Gefeliciteerd !
    En tot snel in NL
  8. Janine:
    22 juli 2017
    Geweldig! We zijn erg blij dat je het mooie Rome heb bereikt. We hebben een glaasje op je gedronken.
  9. Toos:
    22 juli 2017
    Hallo Gérard, hier een onbekende volger die je feliciteert met je aankomst in Rome. Ik ben je gaan volgen omdat wij in april 10 dagen de Via Francigena gelopen hebben van Lucca naar San Quirico. Het was erg leuk om de belevenissen van een pelgrim te lezen en de foto's terug te zien.
    Vandaag zijn wij aangekomen in Treviso bij Venetië en doorgereisd naar de Dolomieten. Een half uur gelopen van de ene bus naar de andere bij een temperatuur van 32 graden, wat was het heet... heel veel respect voor je dat je wekenlang hele dagen in dergelijke temperaturen gelopen hebt.nogmaals proficiat met deze grote prestatie.
  10. Ria W.:
    23 juli 2017
    Mijn diep respect Gerard.
    Even die ontmoeting in Brienne. De kiem om je verslagen te lezen en de goede en slechte dagen te volgen. Ook na een vermoeiende dag toch nog de courage om ons, volgers, op de hoogte te houden. Mooi!
    Alle goeds voor jou en een hartelijke groet, Ria
  11. Marcel en Elise:
    23 juli 2017
    Proficiat Gerard, het is je weer gelukt.
    Deze ervaring heb je mooi weer binnen.
    Pakt niemand je meer af.
    Geniet nog even van de Italiaanse sferen en
    we horen de verhalen binnenkort wel een keer live
    van je, hoop ik.
    Goede reis terug en wel thuis.

Groet Elise
  12. Ton:
    23 juli 2017
    Dank je Gerard voor je verslag, ik keek er dagelijks naar uit en heb het met veel plezier gelezen. Gefeliciteerd!
    Mijn ervaring is dat soms het zwaarste deel van de camino pas komt als je klaar bent, het plots beeindigen van een heel prettig dagritme en het weer integreren in je eigen leven. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat. Mocht je nog een keer daarover willen schrijven dan zal ik dat graag lezen.
  13. Marcel en Elise:
    23 juli 2017
    Hè hè speedy Gonzalez , en nu dan? De andere keer lopend terugklasse Gerrit, groeten Marcel
  14. Ria Hurkxkens:
    23 juli 2017
    Gefeliciteerd, Gerard. Geweldig gedaan. Ook ik zal je verslagen missen.
    Zelf wil ik in september naar Perigueux reizen, waar wij elkaar voor het laatst gezien hebben en dan weer een stuk van mijn Camino lopen.
    Veel plezier met "nagenieten" van je belevenissen.
    Hartelijke groet vanuit Roermond