35e dag: Auros - Captieux

5 mei 2016 - Captieux, Frankrijk

BazasEr is geen ontbijt in het kasteel, maar op de hoek zit een luxe bakker en we kopen allemaal lekkere broodjes. Op een lege maag kun je niet marcheren!

Coupure in spoorlijn

Ik vertrek kort na het clubje, haal ze in en daarna lopen we een tijdje samen op, tot lunchtijd. Ik loop ze voorbij en misschien zie ik ze niet meer, want ze blijven een dagje extra op een pretcamping.

Vóór 13 uur loop ik Bazas binnen en het eerste dat ik zie, zijn de 3 snurkende dames. Ik realiseer me direct dat zij in de volle refuge slapen en prijs me gelukkig dat ik daar niet 'slaap'. Maar waar slaap ik wel? Het is Hemelvaartsdag en de VVV gaat pas om 3 uur open.

Daar ga ik niet op wachten. Ik besluit te gaan lunchen en daarna door te lopen, naar Captieux. Ik eet een lekkere Caesar salade, vul mijn water bij en begin even na tweeën aan de 2e etappe van vandaag.

De route loopt vlak over de oude spoorweg en is -zoals ik al gehoopt had- heerlijk schaduwrijk. Toch is het met een middag temperatuur van rond de 30 graden nog een heel eind.

4 Km. voor Captieux zie ik een bordje naar een refuge die ik niet ken en ik besluit er heen te lopen om in ieder geval mijn water bij te vullen. Als ik bij het huisje aankom, stapt precies Patrice naar buiten! Het weerzien is hartelijk, dit kan haast geen toeval zijn.

Mehdi nodigt me uit voor een simpele maaltijd, we zitten tenslotte in the middle of nowhere. Hij tovert eerst een omelet en daarna kale pasta met tomatensaus en toe Camembert met brood. Gelukkig kan ik mijn fles wijn, die ik over meer dan 30 km. met me heb meegezeuld, inbrengen en zo wordt het nog een complete maaltijd.

Voormalig stationAls Mme. arriveert, vindt ze het sneu voor me dat ik in het 3e bed tussen de snurkers moet slapen en ze geeft me een grote kamer voor mij alleen, met een Kingsize tweepersoonsbed! Normaal slaapt daar een seizoensarbeider, maar die is nu met de feestdagen een paar dagen weg. Schoon laken, fris dekbed, heerlijk.

Ik zal niet zeggen: je krijgt wat je verdient, want dat kan soms wat hard overkomen, maar wel: soms krijg je wat je nodig hebt... :)

1. Laurens:
    8 mei 2016
    Dat is wat de Rolling Stones ons al tientallen jaren wijs proberen te maken! "You can't always get what you want, but if you try sometime, you might just find, you get what you need". Zouden ze dan tóch gelijk hebben?
  2. Gerard:
    Scherp, Lau!
  3. Friede Groenendijk:
    8 mei 2016
    Hoi Gerard, wat ben je al een eind op weg! En wat een prachtige verhalen. Je gaat geweldig, ver voor het schema, begrijp ik van Henriette. De foto's zijn prachtig: wat een heerlijk schaduwrijke omgeving zie ik op de foto's. Genieten! Met een heerlijke maaltijd en een fijne slaapplaats als afsluiting. Zo zal het wel eens een keer ook tegenvallen, maar volledig is deze weer binnen. Knap dat je dit zo doet, lekker avonturieren!
  4. Dico:
    8 mei 2016
    Leuk weer te lezen, Gerard. Ik ben intussen veilig thuis. Heb je blog zitten voorlezen aan mijn moeder. De frietjes krijg je van je oude tante Nel, die overigens voor de vierde keer overgrootmoeder wordt, van mijn Saar.

Loop ze vandaag. De warmte zal niet meevallen.

Dico